onsdag 29 februari 2012

Tårta till Ida 8 år

Barnens kusin fyllde 8 år i söndags, en av födelsedagspresenterna till de små kusinerna är, att när de fyller år får de önska sig en tårta som jag tar med mig+ paket förstås.....det är nog mest mamman i familjen som uppskattar när jag kommer m mina tårtor, det sparar hon mycket tid o pengar på, för på ett år levereras det 7 st tårtor, till 7 barns födelsedagar....Denna gång var önskemålet en tårta m en nalle på och blommor...Resultatet:

Tårtan är fylld m  något nytt, som jag aldrig testat förut: Ahlgrensbilarfluff o Pollyfluff...men det gick hem hos ungarna, lite sött kanske-men vad gör väll det, tårta ska ju vara det! Det är ljusa bottnar, naturligtvis bakade på våra egna hönors ägg med gyllene gula! Sedan är tårtan dekorerad med favoriten: Sprittsad grädde! Ett lock av marsipan som jag innan jag lade det på tårtan, dekorerade med färg o pensel, samt satte dit lite marsipanblommor runt om i grädden
Födelsedagsbarnet m tårtan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar